LAPBOOK to z angielskiego „książka na kolana”. Przeważnie jest to teczka, większa kartka z możliwością składania, w której w formie rysunków, wykresów, otwieranych okienek oraz ruchomych elementów przekazuje się wybrane treści.
Może zawierać właściwie wszystko: wykresy, terminy, opowiadania, zagadki, miarki, zdjęcia. Świetnie sprawdzają się w nim elementy ruchome, otwierane skrytki, obrotowe koła, składane elementy itd. Oczywiście im więcej opcji zawiera dany lapbook tym ciekawiej, im więcej zmysłów angażuje i im więcej opcji obsługi daje, tym bardziej jest interesujący.Lapbooki można stale rozbudowywać, zmieniać, dokładać elementy. Jest to świetna metoda służąca powtórzeniu wiadomości z danego tematu.
W poniedziałek 15 lutego 2021r. podczas zajęć, klasa III utworzyła własne lapbooki przyrodnicze. Dzieci zostały podzielone na dwie grupy. Wykorzystywały gotowe szablony do wklejenia lub tworzyłyich własne propozycje. Każdy mógł dołożyć do tej książeczki coś ciekawego, nakleić dany element lub go narysować. W naszym lapbooku znalazły się liczne kieszonki, koperty, wsuwanki, otwierane kwiatki, czy harmonijki. Podczas zajęć dzieci wyszukiwały potrzebne informacje w podręcznikach, albumach, książkach przyrodniczych, internecie. Dzięki temu utrwalały zdobytą wiedzę oraz poszerzały ją o ciekawostki.
Na końcu nastąpiła prezentacja lapbooków oraz wzajemna ocena obu grup.