Nasi „Odkrywcy” ze starszej grupy przedszkolnej w miesiącu kwiecień wykonali kolejne zadania w ramach innowacji pedagogicznej. Są to:
Zadanie nr 12 – „L – jak la, la, la”. Zadaniem dzieci było zaśpiewanie dowolnej sylaby np. „la, la, la”, na melodie znanej im piosenki. Cel takiego zadania polegał na ćwiczeniu aparatu artykulacyjnego i pionizacji języka.
Zadanie nr 13 – „Ł – jak łódki”. Ćwiczenie poprzedziło wykonanie łódek z papieru. Przygotowane łódki umieściliśmy na wodzie w miskach. Zadaniem dzieci było wprawianie ich w ruch za pomocą wydychanego powietrza.
Zadanie nr 14 – „M – jak magiczne pudełko”. Zadanie dzieci polegało na wylosowaniu jednej rzeczy z przygotowanego wcześniej pudełka, w którym umieszczone zostały różne przedmioty i zaprezentowanie odgłosu wydawanego przez tą rzecz. Np. nożyczki-ciach, ciach; owoc-mniam, mniam; konik – kląskanie.
Zadanie nr 15 – „N – jak najedzeni”. Zadanie, które przyniosło najwięcej frajdy przedszkolakom. Każdemu dziecku pozwolono na samodzielne posmarowanie warg nutellą. Zadaniem dzieci było zlizywanie przysmaku z warg.
Zadanie nr 16 – „O – jak opowiadanie logopedyczne”. Celem było rozwijanie słuchu fonemowego oraz usprawnianie narządów mowy. Dzieci słuchały opowiadania czytanego przez prowadzącego i wykonywały ćwiczenia w nim zawarte.