W ostatnim czasie duży nacisk kładzie się na rozwiązywanie zadań matematycznych, które odwołują się do otaczającej nas rzeczywistości. Mimo to, niektórzy uczniowie wciąż traktują matematykę jako naukę abstrakcyjną, która nie znajduje zastosowania w codziennym życiu.
Aby przekonać uczniów klasy IV, że tak nie jest, postanowiłam przeprowadzić z nimi lekcję w terenie. Zajęcia odbyły się 4 marca br. w Parku Rekreacyjno – Sportowym. Ich głównym celem było utrwalenie wiedzy i poszerzenie umiejętności w zakresie mierzenia długości różnych odcinków oraz zamiany jednostek długości.
Czwartoklasiści przynieśli miary, taśmy miernicze lub „metrówki” i przystąpili do praktycznego działania. Mierzyli różne przedmioty i obiekty znajdujące się w parku. Wyniki swoich pomiarów zapisywali w rożnych jednostkach na przygotowanych kartach pracy, a następnie dokonywali zamiany tych jednostek.
Lekcja matematyki poza szkołą wzbogaciła wyobraźnię uczniów. Przekonała ich, że tego typu obliczenia są potrzebne w życiu codziennym. Dzięki innowacyjnej i atrakcyjnej formie zajęć uczniowie z większym zaangażowaniem rozwiązywali zadania, które w innej sytuacji nie sprawiłyby im takiej przyjemności.