"ALFABET LOGOPEDYCZNY"
- Szczegóły
Data wprowadzenia innowacji: 2października 2023
Data zakończenia innowacji: 31 maja 2024
DZIAŁANIA PODJĘTE W RAMACH INNOWACJI:
a – Ale plama. Rozdmuchiwanie kleksa z farby za pomocą słomki.
b – Biedronka. Przenoszenie kółek-kropek za pomocą powietrza wdychanego/wciąganego przez słomkę.
c – Celinka. Kolorowanka, której pola można zakolorować po wykonaniu odpowiednich ćwiczeń.
d – Długi wąż. Wykonanie pracy plastycznej – węża oraz ćwiczeń w syczeniu.
e – Eko-logopedia. Stworzenie buźki z ekologicznych materiałów.
f – Fryzjer. Cięcie kartki w celu stworzenia włosów oraz dmuchanie by wprawić je w ruch.
g – Gimnastyka buzi i języka. Memory – ćwiczenia warg, języka, policzków.
h – Historyjka logopedyczna. Słuchanie historyjki i wykonanie ćwiczeń.
i – I do koszyczka. Przenoszenie lekkich elementów za pomocą łyżki trzymanej w ustach.
j – Jajko. Powtarzanie coraz dłuższych fraz wierszyka.
k – Kostka. Wykonanie ćwiczeń zgodnie z liczbą wyrzuconych oczek.
l – La, la, la. Śpiewanie sylab (np. la/lo/le/lu) na melodię piosenki znanej dzieciom.
ł – Łódki. Wykonanie łódek i wprawianie ich w ruch za pomocą wydychanego powietrza.
m – Magiczne pudełko. Losowanie przedmiotów i wykonanie ćwiczeń dźwiękonaśladowczych.
n – Najedzeni. Oblizywanie warg z czegoś smacznego (np. jogurt, czekolada, dżem).
o – Opowiadanie logopedyczne. Słuchanie opowiadania i wykonanie zawartych w nim ćwiczeń.
p – Pokaż jak… Losowanie kartek z czynnością i prezentowanie jej.
r – Różnicowanie. Wskazywanie/kolorowanie jednego obrazka z pary, którego nazwę wymienił prowadzący.
s – Smok. Wykonanie smoka z rolki i bibuły. Dmuchanie by wprawić go w ruch.
t – Tajemniczy woreczek. Losowanie obrazka przedstawiającego zwierzę i wydawanie jego odgłosu.
u – Ucho słyszy. Memory dźwiękowe. Znajdowanie par.
w – Wiatraczki. Wykonanie i wprawianie w ruch wiatraczków.
y - Yetti. Wykonanie pracy plastyczno-technicznej wg wzoru.
z – Zgadywanki słuchowe. Rozpoznawanie dźwięków wykonywanych przez prowadzącego lub z odtwarzacza multimedialnego.
„POCZUJ CHEMIĘ DO CHEMII”
- Szczegóły
Data wprowadzenia innowacji: luty 2023
Data zakończenia innowacji: czerwiec 2023
DZIAŁANIA PODJĘTE W RAMACH INNOWACJI:
- Odejście od tradycyjnych zadań domowych z książki i zeszytu ćwiczeń. Uczniowie zmierzą się z zadaniami domowymi w formie długoterminowych zadań i projektów (np. wykonanie modeli cząsteczek, układanie krzyżówek, chemografów, rebusów), czy przygotowaniu i przeprowadzeniu eksperymentów chemicznych. Niektóre zadania domowe będą mogli wykonywać w grupach, inne indywidualnie.
- Przeprowadzenie co najmniej 2 godzin zajęć w każdym dziale programowym metodą „Odwróconej lekcji”.
- Wprowadzenie zmian dotyczących metod sprawdzania osiągnięć uczniów.
Podczas realizacji treści z zakresu podstawy programowej w drugim półroczu uczniowie będą mieli możliwość zgłaszania do nauczyciela zadań, z których chcieliby być sprawdzani i oceniani. Propozycje te utworzą bank zadań, z których nauczyciel ułoży kartkówki oraz test podsumowujący dział „Związki węgla z wodorem”. Dzięki temu uczniowie będą mieli wpływ na to, z czego będą sprawdzani i oceniani. Po realizacji działu „Pochodne węglowodorów” nauczyciel sprawdzi stopień opanowania wiedzy i umiejętności na podstawie prezentacji uczniów. Będą oni mogli pokazać stopień opanowania wiedzy i umiejętności, przedstawiając wyniki swojej pracy w formie np. plakatów, prac projektowych, gier dydaktycznych, lapbooków, gazetek ściennych oraz w formie prezentacji multimedialnych. Na podsumowanie działu „Substancje o znaczeniu biologicznym” każda grupa będzie miała za zadanie przygotować test sprawdzający zdobytą wiedzę i umiejętności. Nauczyciel wykorzysta je jako narzędzia sprawdzające, przydzielając je uczniom tak, aby nikt nie otrzymał testu swojego autorstwa.
- W ramach innowacji „Poczuj chemię do chemii” zorganizowany zostanie także Dzień Młodego Chemika, podczas którego:
- odbędzie się pokaz doświadczeń i eksperymentów chemicznych przygotowanych przez uczniów klasy 8,
- prezentacja pomocy dydaktycznych wykonanych przez uczniów,
- uczniowie klas IV – VI będą mogli rywalizować biorąc udział w quizie wiedzy przyrodniczej.
„LAPBOOKOWA NAUKA- CZTERY PORY ROKU”
- Szczegóły
Data wprowadzenia innowacji: wrzesień 2022
Data zakończenia innowacji: czerwiec 2023
DZIAŁANIA PODJĘTE W RAMACH INNOWACJI:
- Wykonanie przez uczniów lapbooków.
Zapoznanie uczniów z porą roku (jesień). Omówienie następujących treści:
- Dary jesieni
- Jesienna pogoda
- Jesienią w lesie.
Zapoznanie uczniów z porą roku (zima). Omówienie następujących treści:
- Zimowa pogoda
- Sporty zimowe
- Bezpieczna zima
- Zwierzęta przygotowują się do zimy.
Zapoznanie uczniów z porą roku (wiosna). Omówienie następujących treści:
- Zwiastuny wiosny
- Wiosenne porządki.
Zapoznanie uczniów z porą roku (lato). Omówienie następujących treści:
- Lato na polach i łąkach
- Bezpieczne wakacje.
ĆWICZENIE CZYNI MISTRZA
- Szczegóły
„ĆWICZENIE CZYNI MISTRZA”
CZAS TRWANIA: listopad 2022 r. - czerwiec 2023 r.
DZIAŁANIA PODJĘTE W RAMACH INNOWACJI:
- Utrwalenie zasad ortograficznych – krzyżówki, rebusy, quizy, karty pracy, dyktanda, ćwiczenia interaktywne, plansze edukacyjne, gry i zabawy ortograficzne online.
- Przeprowadzenie konkursu „Mistrz ortografii” - etap klasowy.
- Przystąpienie do Programu InstaLing dla Szkół – skuteczna nauka ortografii języka polskiego (Insta.Linghttps://instaling.pl):
* tworzenie klas i uczniów w InstaLing,
* przydzielenie uczniom hasła i loginu.
- Przydzielanie uczniom wyrazów z trudnościami ortograficznymi do opanowania - nauczyciel raz w tygodniu przydziela uczniom słówka.
- Indywidualna praca uczniów w domu:
- wykonywanie codziennie jednej sesji nauki słówek na komputerze przez około 5 minut (cały tydzień),
- systematyczne utrwalanie słownictwa,
- otrzymanie dodatkowej oceny z języka polskiego za aktywność.
- Sprawdzanie systematyczności pracy i postępów uczniów:
- korzystanie z raportów systematyczności i przedstawienie ich uczniom w klasie,
- zapoznanie uczniów z ich ocenami w ramach pracy InstaLing,
- podsumowanie efektów pracy na koniec tygodnia.
- Podsumowanie wiadomości i umiejętności zdobytych podczas pracy w Programie InstaLing:
- sprawdzenie znajomości zasad ortograficznych i pisowni trudnych wyrazów poprzez ćwiczenia praktyczne na lekcji języka polskiego, szkolny konkurs ortograficzny, konkurs o „Pióro Wójta” - etap szkolny i gminny,
- otrzymanie przez uczniów dyplomów i certyfikatów uczestnictwa w Programie InstaLing.
„SPOTKANIA Z MATEMATYKĄ”
- Szczegóły
Czas trwania: od wrzesień 2020r. do czerwca 2022r.
DZIAŁANIA PODJĘTE W RAMACH INNOWACJI:
- Ćwiczenia praktyczne podczas lekcji i zajęć pozalekcyjnych.
Na zajęciach w szkole i zajęciach w terenie będą realizowane takie zagadnienia jak:
- Zakupy
- Gospodarstwo domowe
- Szacowanie
- Wycieczka
- Geometria w przyrodzie, architekturze i sztuce
- Prezentacje prac projektowych uczniów
- Praca z platformą edukacyjną Eduscience i programem Matlandia.
- Zorganizowanie Dnia Matematyki w szkole
- Zorganizowanie Dnia tabliczki mnożenia
„ZOBACZYĆ, ZBADAĆ, ZAPAMIĘTAĆ - POZNAWANIE POPRZEZ OBSERWACJE I DOŚWIADCZENIA”
- Szczegóły
Czas trwania: od stycznia 2020r. do grudnia 2020r.
DZIAŁANIA PODJĘTE W RAMACH INNOWACJI:
1. Łączenie teorii z praktyką przez:
- obserwację zjawisk i obiektów przyrodniczych,
- prowadzenie doświadczeń przez uczniów,
- zajęcia terenowe,
- gry i zabawy dydaktyczne,
- hodowlę roślin.
2. Tworzenie albumu z gatunkami roślin i zwierząt naszej okolicy.
3. Prezentacja prac uczniów.
4. Przeprowadzenie konkursu biologicznego.
Strona 1 z 2