W ostatnim czasie duży nacisk kładzie się na rozwiązywanie zadań odwołujących się do otaczającej nas rzeczywistości. Niektóre tematy lekcji matematyki warto realizować w terenie by pokazać praktyczne zastosowanie wiedzy.

Mając to na uwadze, uczniowie klasy VIII przy tematach dotyczących figur osiowosymetrycznych i środkowosymetrycznych, poszukiwali osi symetrii i środka symetrii w obiektach przyrodniczych i architektonicznych Parku Sportowo-Rekreacyjnego naszej miejscowości. Ze znalezieniem wszystkich osi symetrii w danym obiekcie nie było problemu, natomiast trudniej było znaleźć przykłady środka symetrii. Musiała tutaj „zadziałać” wyobraźnia przestrzenna oraz wspólne wyjaśnianie pojawiających się wątpliwości.

Po tak dużej dawce przykładów symetrii, rozwiązywanie zadań z tego tematu, nie stanowiło już problemu.

Lekcje matematyki w terenie, cieszą się dużą aprobatą uczniów. Bardzo często też pozwalają przywrócić „ludzkie oblicze” tak z pozoru abstrakcyjnej dziedzinie, jaką jest matematyka.

1.JPG4.JPG6.JPG8.JPG2.JPG3.JPG11.JPG7.JPG5.JPG9.JPG