Dzieci z grupy przedszkolnej „starszaki” w lutym i na początku marca wykonały kolejne zadania w ramach innowacji pedagogicznej. Są to:
Zadanie nr 8 – „H – jak historyjka”. Dzieci, słuchając treści historyjki czytanej przez logopedę wykonują ćwiczenia, które odnoszą się do fragmentów opowiadania. Celem tegoż zadania było rozwijanie słuchu fonemowego oraz usprawnienie narządów mowy.
Zadanie nr 9 – „I – i do koszyczka”. Celem tego ćwiczenia było usprawnienie warg. Zadanie polegało na przeniesieniu lekkich przedmiotów (piłeczki do pingponga, styropianowych i piankowych kuleczek) za pomocą łyżki trzymanej w ustach.
Zadanie nr 10 – „J – jak jajko”. Cel zadania: ćwiczenie oddechowe, wydłużające fazę wydechu oraz usprawniające pamięć słuchową. Przedszkolaki nabierali powietrze nosem i na jednym wydechu powtarzali rymowankę. Stopniowo wydłużaliśmy frazę, dodając kolejne elementy rymowanki.
Zadanie nr 11 – „K – jak kostka”. Dzieci rzucały kolejno dużą kostką. Następnie odczytywaliśmy zadanie wg liczby wyrzuconych oczek i wspólnie wykonywaliśmy wylosowane ćwiczenie artykulacyjne.