Od dawna wiadomo, że żeby się czegoś szybko nauczyć trzeba zaangażować jak najwięcej zmysłów.

Tak się dzieje kiedy tworzymy lapbooka – wykorzystujemy prawie wszystkie zmysły. Dzięki temu uczymy się nieświadomie już na poziomie tworzenia. Uczniowie klasy I stworzyli na lekcji lapbooki o jesieni.

Lapbook jest „książką” tematyczną, którą tworzy się na dany temat i w której tworzeniu dziecko aktywnie uczestniczy. W lapbookach uczniów znalazły się informacje wraz z obrazkami dotyczące jesiennej pogody, darów lasu, sadu i ogrodu. Pojawiły się sylwetki leśnych zwierząt. Z lapbooków wykonanych przez dzieci można dowiedzieć się kiedy się rozpoczyna i kończy kalendarzowa jesień, a nawet pojawiły się angielskie określenia związane z jesienną pogodą. Ta metoda zbierania informacji wokół tematu jesieni bardzo spodobała się uczniom, pobudzała ich kreatywność i dała dużo radości.

20221116_094850.jpg20221117_103300(1).jpg20221110_115502.jpg20221110_115634(1).jpg20221110_115453.jpg20221110_115521.jpg20221110_115444.jpg20221116_094828(1).jpg20221110_115547.jpg20221116_083619.jpg20221117_103236.jpg20221116_094901(1).jpg